vineri, 30 noiembrie 2012

Nadina Lisnic: „Va fi furtună, spune o ştiristă” (din Colecţia Elldor.Info)

Colecţia Elldor.Info
 

Versuri de Nadina Lisnic

Grăuntele de muştar (Sămânţa)

E dimineaţă. Ochii îi deschid.  
Va fi furtună, spune o ştiristă.
Îmi iau umbrela, trenciul îl îmbrac.
Nu pot uita că Dumnezeu există.

Pe stradă văd în ritm halucinant  
Maşini, clădiri cu formă fantezistă.
Îmi fac un loc, alunec în metrou.  
Nu pot uita că Dumnezeu există.

Încep serviciul. Toţi zâmbesc frumos.  
Când se întorc – aceeaşi mină tristă.
Simt că sunt reci în inimă şi-n gând.
Nu pot uita că Dumnezeu există.


Revin acasă. Văd pereţii goi.
Îmi suflu deznădejdea în batistă.
În colţ de suflet o lumină simt.  
Eu cred şi ştiu că Dumnezeu există!
29.01.2012


Joc nou
Themis și-a dat eșarfa jos;  
Uneori și zeii își asumă riscuri mari.  
Avea balanța perfect echilibrată  
De colorate foi – mai mici, mai mari.

Se uită mirată când văzu că-n mână  
Strânge o sentință plină de rugină.  
Și-atunci, când schițase tunete și foc,
Noi i-am pus eșarfa, repede, la loc.

Regula e simplă: să rămâi în joc,
Cere acceptarea unui echivoc.
Nu știu cine-o fi fost la-nceput de drum,  
Dar știu sigur: jocul este-al nostru-acum. 
14 noiembrie 2010


Culori
Prima respirație a fost conștiința.  
Rău. Bine. Eu. Tu. Noi.
Permis și nepermis.
În ziare s-a scris despre-o mare minune:  
Un leu cu aripi verzi imense  
A planat deasupra unui bloc cenușiu.  

Cei care l-au văzut nu înțeleg de ce nu are aripi aurii.

Cei credincioși mirați se-ntreabă
Dacă-i posibil Dumnezeu să fi greșit.
Designerii la unison declară
Că stilul e total nereușit.

Sunt prea multe culori pentru unii pe lume.  
Ele schimbă și forma, și sensul, și numele.
Dac-ar fi totul gri sau verde afară,  
S-ar fi observat că LEUL ZBOARĂ!
12 noiembrie 2010
Sursa: Elldor.Info

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu